Home Interview Interview s Františkem Flachsem
 

 


Interview s Františkem Flachsem Tisk
Pátek, 22. 10. 2010 | Počet zobrazení: 4605
Bookmark and Share

francesko_about_tuningPardál české tuningové scény, tuner tělem i duší, pořadatel tuningových srazů.

Co pro Tebe znamená tuning automobilů?
Tuning je určitě vyjádření životního stylu. Touha odlišit se a v rámci možností ještě víc zdokonalit dokonalé (né vždy se to povede). Ale hlavně je to závislost a láska na celý život!

Jak jsi se dostal k tuningu?
Mě se tuning začal líbit už jako klukovi. Pokaždé, když jsem jako dítě seděl na nočníku, tak jsem tunil (rozbíjel) autíčka. A protože jsem měl pravidelnou stolici, tak  jich bylo sakra spousta! Teď vážně: tuning jsem začal vnímat jako asi 13-ti letý kluk, když se mi do ruky dostal časopis (koupil jsem od toho kluka za tehdy šílených 20 kaček), ve kterém se to jen hemžilo upravenými Golfy a Opely. Líbilo se mi to strašlivě, i když těch aut i v seriové úpravě bylo u nás vidět jako šafránu a pokud se jich chtěl člověk dotknout, tak musel jít k interhotelu Pupp ve Varech.

Co si myslíš o legalizaci tuningových úprav v Čechách?
Tak to je slovo k debatě. Ono je strašně těžké se k tomu vyjádřit. Ruku na srdce, né vše, co se na autech dá vidět se hodí k tomu, aby se zlegalizovalo. Jsou fajšmekři, kteří auto upraví tak, že bych jim dal TUV okamžitě. Ale jsou i tací, kteří auto bastlí takovým způsobem, že bych měl strach za ním jet. Vše je na dlouhou diskusi a myslím si, že můj názor nic nezmění. Ale určitě by v jistých případech a po splnění určitých kriterií měl být některý tunig zlegalizovaný.

Jakou předpovídáš budoucnost českému tuningu?
Mnooo…vidím to tak, že tunit a upravovat se bude vždycky. Vrchol byl možná v polovině tohoto desetiletí. Teď se čeká na nějaký trhák ve stylu Rychle a zběsile 50 a vejš, kde se objeví nový styl a bude se masově tunint podle něho. Teď beze srandy: u nás je pár tunerů, kteří mají koule (případně i opačný orgán) a finance na to, aby svoje auto dotáhli k dokonalosti. Z těch se stává elita a legenda, jako kdysi Bob, Kubi atd.  A pak jsou zde Ti, kteří nemají tak silnou finanční základnu, ale auta mají rádi a v rámci svých možností je upravují. Zatímco první se pomalu začnou věnovat jinému druhu aut (veteránům, retro kárám anebo rodiným SUVéčkám), tak Ti druzí zaujmou jejich místo a tak to půjde dál. Prostě tuning forever!

Co bylo impulsem k rozhodnutí uspořádat tuningový sraz?
V roce 2004 za mnou přišli dva ze zakladatelů srazu v Plasích, Roťák a Egi, a že mají nápad, že by se dal v Plzeňském kraji uspořádat sraz. Tehdy zde byl jen jeden a to bylo na západní čechy docela málo. Já jsem měl v tu dobu už svoje „jméno“ a hlavně zkušenosti v pořadatelské činnosti a tak slovo dalo slovo a od té doby se každoročně do tuningových kalendářů zapisuje akce, která se jmenuje Tuning, Styling and HiFi sraz Plasy, která si za tu dobu získala své příznivce ale i odpůrce a já doufám, že těch prvních je mnohem a mnohem víc!

Měl jsi už od začátku v plánu tak výrazně upravit tvou Octavii, nebo to přibývalo postupně a nemohl jsi už přestat?
Ne ne!! Octávku jsem kupoval jako „auto do divadla“! Tzn. Že žádný úpravy, žádná kola atd. Jenže jimi to začalo, pak se koupilo zadní křídlo a posléze jsem se stavil v Červeném Hrádku v Axonu, jen tak na kukačku……A už to jelo! Nakonec z toho vznikl ten exot, který všichni znáte!

Je tvůj „tunerský styl“ stále stejný, nebo se časem změnil?
Tak v první řadě, já už netuním. Ale pokud bych ano, tak bych asi upřednostnil originál značkový tuning v německém stylu. Líbí se mi hodně teď tak populární Rat styl, ovšem i v něm musí být jistá dávka vkusu.

Se svou Octavií jsi soutěžil už více jak před 5 lety, myslíš si, že se dnešní tuneři v něčem liší?
Tak poslední soutěž jsem dělal s Octou v roce 2006. Jací jsou dnešní tuneři? Nedokážu odpovědět. Myslím, že stejní jako tehdy. Panuje mezi nimi ta zdravá rivalita, která je žene k tomu, aby byli lepší než ostatní. Soutěže už nejezdím a tak  neznám moc osobně tu dnešní generaci, ale se starýma pardálama si vždycky rád pokecám...

Jak kvalitní ti přijde současná tunungová scéna?
Přijde mi to stejné jako za mých dob. Jsou super auta a jsou i ta druhá. Jsou tuneři tělem duší a jsou i pozéři. Tahle oblast se nemění a měnit nebude a zaplaťbohu za to. Musí tu být obě skupiny, aby to bylo zajímavější.

Jaký je tvůj tuningový sen, jaké auto by jsi chtěl někdy vlastnit?
Můj tuningový sen? Vlastně žádný. Nechce se mi už dělat brutální kreace v hodnotě bytu v lukrativních čtvrtí města. Mám sen, který se jmenuje Porsche 911 Carrera 964, nebo Porsche 356 Speedster. Ideální stav je mít obě, ale to by znamenalo zásadní zásah do stylu mého domu, neboť bych musel přistavit další parkovací stání v garáži!

Podrobnosti o Frančeskových aktivitách záskáte na jeho stránkách Bravetuning.

francesko1_about_tuning

francesko2_about_tuning

francesko3_about_tuning

 

+/-
Přidat komentář
Jméno:
Email:
Web:
Název:
 
:D:angry::angry-red::evil::idea::love::x:no-comments::ooo::pirate:
:?::(:sleep::););)):0
 
Bezpečnostní kód
Prosím, vložte text z obrázku (anti-SPAM ochrana).
+/- Komentářů(2)
Přidat Nový
  • stevotuner - krasna
    |22. 10. 2010 - 18:43 |
    krasne to auto bolo jedno z najkrajsich aj teras by vyhravalo klobuk dolu
  • ADF - replica handbags
    |10. 07. 2015 - 07:05 |
    The Replica handbags is crafted from very good quality metals and each piece is stamped with the Louis Vuitton name offering authenticity to this very beautiful bag. i was also surprised to see that this replica Replica handbags was delivered with all the booklets and cards.I am very happy that I finally decided to try a replica of my favorite christin dior handbags, This finally made it possible for me to wear a gorgeous Omega replica watchesg that looks and feels authentic from every possible angle. My répliques montres is of high quality, is made from materials identical to the real ones and its?markings are indistinguishable from the authentic ones.
 
Joomla SEO powered by JoomSEF