Home Rady a tipy Jak na tuning? Část druhá.
 

 


Jak na tuning? Část druhá. Tisk
Středa, 19. 05. 2010 | Počet zobrazení: 8487
Bookmark and Share

tuningII_about_tuningTentokráte se trochu podrobněji podíváme na to, čemu se při úpravě auta nevyhnete. Zaměřili jsme se na podvozek, kola, lak, interiér a motor.

Podvozek
Obecně platí, že auto by mělo být snížené. Jak moc je už na vás. Pokud máte rádi extrém, kupte si štelovací podvozek, sešroubujte auto až k zemi a máte zaručený úspěch. Takové auto vždy vypadá pěkně i jako sérovka. Jednou mi někdo řekl, že kdo neškrtá podlahou o zem, tak neví co je to požitek z jízdy. S takovým podvozkem vám zaručuji, že za volantem neusnete. Je ale dobré zvolit nějaký kompromis, aby se s autem dalo i jezdit (alespoň o víkendu). Jestliže chcete mít auto na srazu položené až na zemi a přitom normálně někam dojet, dá se použít vzduchový podvozek . Ten ale není příliš vhodný na denní ježdění a i při malé závadě vám může rychle cestu ukončit.


Kola
Na této položce nesmíte šetřit, kola jsou opravdu velmi důležitá a nadarmo se neříká, že kola dělají auto. Hliníková kola se dnes vyrábí v nejrůznějších velikostech a designech. Určitě ale uděláte víc parády, pokud si zrenovujete stará kultovní kola (BBS, HTN, PLS, Ronal turbo, Pirelli,….), než když si koupíte pecky z katalogu firmy Alesio.


Lak
Lak nemusí být hned nový, někdy stačí lak strojově vyleštit a výsledek je fantastický. Možná to někoho překvapí, ale na laky existují i leštěnky, ty kvalitní dokážou výrazným způsobem zvýšit lesk laku (nemám na mysli Tempo). Pokud budete někdy vybírat nový odstín laku před následným celolakem, určitě nebudete první kdo se z toho zblázní. Není výjimkou, že si vyberete barvu, pak u lakýrníka dostanete vzorkovnici s barvami a najednou se do toho zamotáte tak, že nevíte co si vybrat a ze svítivě červené se stane tmavě modrá. Je vhodné si prohlídnout co nejvíce fotek na webech a časopisech , jak vypadá vaše auto v té konkrétní barvě. Barva totiž může na lakýrnické kartičce vypadat pěkně, ale na určitém modelu bude vypadat divně a obráceně. Zajímavostí je, že většinou mají velký úspěch barvy, které jsou na první pohled obyčejné až hnusné. Takové vyblité barvy používá např. i automobilka Porsche, kde v jejich paletě najdete hodně zvláštní odstíny. U laku je velmi důležitá kvalita nalakování. Můžete mít nejdražší měňavku na světě, ale když vám jí lakýra blbě nanese, bude výsledek strašný . Proto si myslím, že důležitější než výběr odstínu je kvalita jak bude barva nanesena. Nebojte se zeptat na reference lakýrníka, ke kterému vezete svůj vůz.


Interiér
Pokud chcete ušetřit a přitom nadělat hodně parády, sežeňte si např. kožený nebo látkový interiér z verze vašeho auta s vyšší výbavou. Např. do Golfa čtvrté generace koupíte interiér Recaro od 10.000,- a ten už nadělá hodně parády. Individualisté mohou nechat přešít vnitřek do koženky nebo kůže. Tady už máte větší výběr barev a můžete použít i sedačky z jiného vozu – stejně se budou čalounit. Asi nejlevnější variantou je nakoupení doplňků od katalogových prodejců (JOM, FK Automotive,…), je ale potřeba počítat s horší kvalitou dílů, ovšem za super cenu. Na volantu by se ale šetřit nemělo, při havárce by vás pak mohlo mrzet, že vám ten čínský kousek za 800,- praskl v ruce a ještě vás pořezal.


Motor
Není nutné mít pod kapotou 500 koní (i když proč ne), ale stačí motor vylepšit pár chromovanými detaily, něco nalakovat a hlavně všechno perfektně vyčistit. Hodně majitelů nových koncernových aut si myslí, že stačí nalakovat vrchní dekly a nachromovat víčka a ono to ten bordel už schová. Motor by měl být co nejčistší – přece jen to je srdce automobilu. Věřte, že Wapka s teplou vodou umí zázraky.

Každý kdo se úpravám věnuje delší dobu, ať už chce nebo ne, mění podle zkušeností názor na tuning. Většinou jsou jeho první pokusy k smíchu, ale tím si musí projít každý. S nabytými zkušenostmi ubývá chyb a nesmyslně vyhazovaných peněz . Vše si pečlivě rozmýšlejte a plánujte, ať vznikají jen samá výstavní auta za která se nemusíme stydět ani na tuningových srazech v zahraničí...

+/-
Přidat komentář
Jméno:
Email:
Web:
Název:
 
:D:angry::angry-red::evil::idea::love::x:no-comments::ooo::pirate:
:?::(:sleep::););)):0
 
Bezpečnostní kód
Prosím, vložte text z obrázku (anti-SPAM ochrana).
+/- Komentářů(6)
Přidat Nový
  • TAZI - Wapku do motoru nééé !!
    |26. 05. 2010 - 13:21 |
    Autor možná pravidelně myje motor wapkou a bez problémů. Já bych to moc nedoporučoval. Jde o to že kromě motoru je pod kapotou spousta elektroinstalace, která je sice izolovaná ale ne proti vodě pod tlakem. Tlaková voda se může dostat i tam kam se voda bežně nedostane. Ono vysoušení a čištění konektorů je pěkně otravná a zdlouhavá. Nehledě na problémy, když se ta voda nevysuší včas.
  • Karel Trachta
    |20. 10. 2010 - 09:33 |
    Není nutné motor umývat wapem pravidelně . Pokaždé u nového auta umývám motor wapem a čističem motorů , asi nemusím psát jak moc motor a motorový prostor prokoukne . Dále už jen udržuji čistotu . Ryzika zatečení vody (případně i poškození elektroinstalace připouštím , ale dá se jím zabránit izolací těchto dílů a následným sušením ).
  • kontrabambus - Ty tuzére
    |05. 09. 2016 - 14:30 |
    Seš známej tuzingář z Modřan. Znám tě dobře, i tvou manželku. Nauč se psát, píše se rizika a ne ryzika.
  • Tony
    |31. 08. 2014 - 14:49 |
    Motor není stavěn na tak vysoký tlak který dává wap takže i když se po vysušení tváří vše o.k.tak opak je pravdou i když auto wap umejete v létě a pak ho necháte na slunci celý den schnout tak v el.instalaci zůstane vlhkost a dříve nebo později dojde ke zkratu. :angry-red:
  • E. Brugner - To jsou rady
    |07. 06. 2015 - 11:53 |
    Jaký sušení? Víš o tom prd a machruješ. Nepomůže ani WD, v některých případech ani jiný spreje. A nauč se psát, píše se rizika a ne ryzika.
  • kontrabambus - Se nediv
    |05. 09. 2016 - 14:29 |
    Nediv se, že tu Karel Trachta machruje. Je to primitivní vypatlenej zedník, který se dal na tuzingování a kurvení aut. V makovici má vyhrabáno, je taky děsně agresivní. A že neumí psát se ani nedivím.
 
Joomla SEO powered by JoomSEF