Home Old school Apal Buggy LG - Dunovka
 

 


Apal Buggy LG - Dunovka Tisk
Čtvrtek, 27. 01. 2011 | Počet zobrazení: 12310
Bookmark and Share

buggy_about_tuningTo, že se dá tuning aplikovat na všechny modely aut potvrzuje právě představovaný model Apal Buggy. A jestli vám tahle Dunovka něco připomíná, máte pravdu. Ve filmu „Jestli se rozzlobíme, budeme zlí“ s Budem Spencerem a Terence Hillem si jí užijete dosytosti. A pokud vás náhodou tento film omylem minul, měli byste to napravit.

Za vznik modelu Buggy LG vděčíme belgické firmě APAL, která vznikla v roce 1961. Zpracováním laminátu bylo pro ní každodenním chlebem a tak není divu, že se model Buggy dočkal mnoha karosářských variant. Představovaný model LG se vyznačuje zachováním zadní lavice pro spolucestující. Celá karoserie je postavena na podvozku VW Brouk.


Za záchranu tohoto konkrétního kusu vděčíme Janu Recmanovi a Jiřímu Fedičovi, kteří přivezli Dunovku z Německa. Neodradil je ani katastrofální technický stav. Celá přestavba trvala pouze 6 měsíců, což je důsledkem trávení každičké volné chvilky v dílně. Při rekonstrukci auta se striktně nedrželi originálního vzhledu, ale vtiskli jí osobitý charakter, především velkými drátěnými koly, spoustou nerezových dílů i zpracováním interiéru. Laminátová karoserie je tedy položena na zrestaurovaný rám s motorem usazeným vzadu. Tvary laminátové karoserie se v podstatě shodují s originálem z roku 1970. Dostaly ovšem spoustu nestandardních doplňků. Jednak je to masivní rám s přídavnými světlomety a nášlapy prahů, které jsme zvyklí vídat spíše na velkých offroadech. Na kapotě se uvelebil chromový TIR klakson a hned vedle něj, na levém A-sloupku kožené pouzdro s placatkou a hasičským přístrojem. Zajímavým detailem jsou kšiltíky na hlavních světlometech s žábrami pro odtékající vzduch. Přední blatníky, čelo, prahy i kryt motoru zdobí nerezové prvky. Zadní sloupky střechy, pokud se tomu nataženému plátnu dát tak říkat, obsadila dvojice držáků na energetické nápoje. Kožený tubus za zadními sedadly slouží jako úschovna na díly střechy. K dispozici totiž máte tzv. „plážovku“ (na fotkách), tak celouzavřenou i s okny. Na víku kufru se uvelebilo rezervní kolo přichycené v důmyslném držáku s centrální maticí. Celá karoserie je lakována jak jinak než do sytého červeného odstínu.


Podvozkové části prošly kompletním zrestaurovaním. Zde se vše drží originálu a nenajedete zde žádný tuningový prvek, tedy až na kola. Ty jsou rozhodně nestandardní. Rozměr 8x18 palců a drátěná konstrukce jsou prostě pastvou pro oči. Ráfky vpředu obouvají pneumatiky 225/45 R 18, vzadu pak dokonce 255/45 R18.


Pozadu není ani agregát. Pod laminátovým víkem se ukrývá motor s konstrukcí boxer o zdvihovém objemu 1493 ccm a sériovém výkonu 44 koní. Prošel rovněž kompletní GO a přidalo se i pár vylepšení a to nejen chrom a leštění, které je snad úplně všude, ale i trocha toho poctivého tuningu v podobě sportovního vzduchového filtru a laděných svodů a celého výfukového systému. Zvláště efektní jsou pak koncové tlumiče alá trumpety.


Vzdušná kabina byla v sérii opravdu spartánsky vybavená To se úpravcům moc nezamlouvalo. Proto jí kompletně přešili do černé koženky, která pokryla nejen bočnice, ale také palubní desku a středovou konzoly. Na přístroje je palubka velmi skoupá, vystačí si jen s tachometrem, pár přepínači a cigaretovou zásuvkou. Ovšem nechybí zde odkládací přihrádka a madlo pro spolujezdce. Zcela netradičně je umístěna DVD jednotka s vyjížděcím LCD monitorem. Ten řídí čtveřici reproduktorů i subwoofer. Přední sedadla Recaro, stejně tak jako zadní lavice, se ponořily do imitace hadí kůže, která dodává interiéru zvláštní kouzlo.

 

+/-
Přidat komentář
Jméno:
Email:
Web:
Název:
 
:D:angry::angry-red::evil::idea::love::x:no-comments::ooo::pirate:
:?::(:sleep::););)):0
 
Bezpečnostní kód
Prosím, vložte text z obrázku (anti-SPAM ochrana).
+/- Komentářů(0)
Přidat Nový
 
Joomla SEO powered by JoomSEF