Home Old school Manta forever
 

 


Manta forever Tisk
Sobota, 14. 08. 2010 | Počet zobrazení: 5323
Bookmark and Share

manta_about_tuningOpel Manta je další z aut, které se jejich řidičům zarylo pod kůži. Stále jich, i přes svůj věk, jezdí poměrně dost a klubů má také nespočet a to i u nás. Sice nikdy nebyla takovým trhákem jako VW Brouk, ale které auto bylo, že?

Zásluhu na tom, že můžeme vídat Mantu i na tuningových srazech má také David Maťák, který ze tří trosek vytvořil tuhle nádheru. A nespokojil se jen se sériovým vzhledem. Na řadu přišly i některé tuningové doplňky. Naštěstí použil jen prvky určené pouze na tento model čili „dobové“ a tak i po tomto zásahu vypadá Manta stále jako Manta. Pěkně tvarovaný přední spoiler byl už v sériové výbavě, nástavce prahů dodala firma Irmscher stejně tak jako nástavce zadního nárazníku, stejně tak jako laminátové zadní křídlo. Hodně parády nadělá i lehká laminátová kapota s mnoha výdechy a nasávači. Motor tedy nemá problém s dostatkem čerstvého vzduchu. Kapota je zajištěna rychloupínáky. Čtveřice kulatých světel Hella je integrována do nové chladičové masky. Zpětná zrcátka Beskyd jsou sice českého původu ovšem díky podobnému datu vzniku se zbytkem karosářských úprav hezky ladí. Poslední viditelnou změnou prošla střecha, kde se usídlilo výklopné střešní okno. Modrá metalíza ze vzorníku firmy Glasurit dodává celé přestavbě na lesku a exklusivitě.


Auta té doby byla poměrně vysoko postavená, takže instalací sportovních pružin Irmscher v kombinaci s tlumiči Sachs Sport si Manta klekla o 35 mm. Brzdová soustava se zatím skládá ze sériových dílů, zadní bubny ovšem brzy čeká výměna za kotouče. Na podvozku se také ukrývá osm dálkově ovládaných neonů. Pokud tedy nejsou zapnuté, nikterak neruší svým vzhledem. Kola mají rozměry 7x15 palců a na 30 let staré auto se vyloženě hodí. Výrobce ATS myslí na majitele takto letitých aut svým modelem Cup. Davidovi se ale přeci jen zdály málo lesklé a tak si dal tu práci a řádně na nich zapracoval leštičkou. Pneumatiky Pirelli P 5000 svým rozměrem 195/50 R15 zapadají do celkového pojetí úprav.


Výkon 110 koní postačuje k rozpohybování poměrně lehkého vozu. Agregátu se lépe dýchá díky vzduchovému filtru Green. Většinu hardwarových dílů dodal Lexmaul. Jednak je to střední a zadní díl výfuku, ostrá vačka a tvrdé pružiny. Rozdělovač zvolil z nabídky firmy Irmscher a 5-ti barové palivové čerpadlo od firmy Bosch. Dokonce nechybí ani regulátor tlaku paliva. Motor byl tedy v podstatě celý rozebrán a prošel kompletní opravou. Prostor kolem něj dostal stejný odstín jako zbytek karoserie a i samotný motor si přišel na své. Blok a víko ventilů pokryl červený lak a hlavu válců černý.


Na interiéru se David vyřádil asi nejvíce. Teď je dvoumístný. Střídají se zde hlavní tři odstíny: modrá, černá a bílá. I torchu té stříbrné se zde objevilo. Palubní deska prodělala hodně úprav, které zcela pozměnily její původní vzhled a tvar. Jednak je to potažení její horní a spodní poloviny bílou kůží a modrým lakem. Čtveřice přídavných budíků zabrala písto centrálním výdechům topení. Ukazují teplotu vody a oleje, včetně jeho tlaku a napětí v baterii. Tříramenný volant Formula rovněž ctí barvy a v kapličce přístrojů se uvelebily bílé budíky s indigo podsvícením. Sedadla FK Automotive jsou doplněna o pásy Schroth autocontrol 2 a obstarávají pohodlí řidiči i spolujezdci. Nezapomnělo se ani na lakovaný bezpečnostní rám. U nově potažených obkladů dveří narážíme na první část hifiaparatury. Středy a výšky totiž zprostředkovává čtveřice komponentních reproduktorů Lightning Audio. Od stejné firmy je i dvojice mohutných subwooferů a dvojice zesilovačů, čtyřkanál a monoblok. Nesmím zapomenout na kapacitor Pile a čelní jednotka Pioneer umístěnou v upravené středové konzoli, která všechny komponenty řídí.

+/-
Přidat komentář
Jméno:
Email:
Web:
Název:
 
:D:angry::angry-red::evil::idea::love::x:no-comments::ooo::pirate:
:?::(:sleep::););)):0
 
Bezpečnostní kód
Prosím, vložte text z obrázku (anti-SPAM ochrana).
+/- Komentářů(0)
Přidat Nový
 
Joomla SEO powered by JoomSEF