Home Old school Renault Fuego – Turboraritka
 

 


Renault Fuego – Turboraritka Tisk
Pondělí, 12. 04. 2010 | Počet zobrazení: 6562
Bookmark and Share

fuego_about_tuningOpět se vrátíme, tak jako v minulé recenzi, na začátek 80. let minulého století, konkrétně do roku 1983. V tu dobu francouzská automobilka Renault vysílala ze své továrny velmi zajímavé coupé. Jeho jméno bylo Fuego.
Že jste o něm nikdy neslyšeli? Důvody mohou být dva. Buď jste moc mladí, aby jste se k této informaci dostali, nebo jste ho ještě na vlastní oči neviděli, což není nic překvapivého. Měli byste totiž hodně velké štěstí, kdyby jste ho zahlédli v běžném provozu. Přeci jen udržet ho 27 letech v pojízdném stavu znamená hodně práce. Jirka Krásný si ho pořídil před sedmi lety jako zbědované přibližovalo. Líbil se mu ale natolik, že by byla škoda ho nezachránit. A tak se pustil na dlouho cestu úprav této raritky.


První se samozřejmě pustil do koroze, která si za ta léta našla skulinky, kde si pořadně zadovádět. Po jejím odstranění už nastal čas na tuningové úpravy. Jenže když ono i v sérii vypadá tak dobře! „Bude to chtít provést něco s motorem a nasadit pěkná kola“ řekl si Jirka. Oba nárazníky s typickým řásněním jsou dobovým doplňkem, modernu představují jen nástavce prahů Rieger. Ty ale svým jednoduchým designem nikterak nenarušují celkovou celistvost karoserie. Další výjimku tvoří kapota s boulí, která se nasazovala na modely s turbodieselem. Mezi nadstandardní výbavu lze rovněž zařadit i plátěnou střechu, která rozhodně přijde vhod při letních projížďkách. Přední světlomety si krásně svítí přes klasické vroubkované sklo, ale společnost jim dělají nové bílé blinkry, které pocházejí až z Argentiny. Drobnostmi jsou pak chromované víčko nádrže a zavařený zámek ve dveřích.


Fugy stojí na vícedílných pavučinových kolech o netradičním rozměru 8,25x17 s lakovanými středy a leštěnými límci. Obouvají je pneumatiky Antyre 205/40 R17. Světlá výška vozu byla zachována na stejné úrovni jako v sérii a brzdy jsou nově osazeny komponenty z verze 1.6 turbo, tedy čtyřmi kotouči. A má to svůj důvod.
Pod kapotou se totiž skrývá motor, který se nikdy do Fuega oficiálně nemontoval. Pochází z bratrského Renaultu 21 turbo. Jedná se o dvoulitr s turbem o sériovém výkonu 160 koní. To je slušný ne! Chiptuning zde moc nepřichází v úvahu, takže se Jirka snažil spíše zpříjemnit práci motoru instalací sportovní vzduchové vložky Green a odstraněním katalyzátoru a středového dílů výfuku a duplexová koncovka zařídí trochu toho dunění. Ale i přes příbuznost karoserií Fuega a R21 byla zástavba agregátu nejsložitější věcí u tohoto projektu. Nějakým způsobem zakrytovávat klasickou změť kabelu starých motorů by bylo velmi neetické a proto se Jirka soustředil jen na vyleštění víka ventilů, sání a obalu řídící jednotky, stejně tak jako na pochromovaná víčka nádobek provozních kapalin.


Interiér je opravdu ranně osmdesátý. Palubní desku zjemňuje černý flock a obklady dveří černá koženka. Přední sedadla rozhodně nedodávala tolik opory jako nová z Hondy Prelude. Pedály si sice zachovaly své původní gumové nástavce, ale řadicí páka se nově chlubí kůží a dobře vypadá i tříramenný volant Dino. Mělký kufr uložený pod nezvykle klenutým zadním oknem hostí subwooferovou tubu Intimity Kapa a zesilovače Kenwood a Pioneer. Ty dodávají šťávu nejen wooferu, ale také předním reproduktorům Kenwood a zadním oválům opět od Pioneera. Stejného výrobce má i centrální řídící jednotka.
Jirkův Fugy je opravdový unikát ve skvělé kondici, který díky plátěné střeše a silnému motoru dokáže i po létech vykouzlit na obličeji řidiče spokojený výraz a to je rozhodně dobře. 


+/-
Přidat komentář
Jméno:
Email:
Web:
Název:
 
:D:angry::angry-red::evil::idea::love::x:no-comments::ooo::pirate:
:?::(:sleep::););)):0
 
Bezpečnostní kód
Prosím, vložte text z obrázku (anti-SPAM ochrana).
+/- Komentářů(2)
Přidat Nový
  • tom
    |14. 04. 2010 - 11:19 |
    Teda JIRKO,máš to pěkný. Tom
  • Anonymní - wow - wowultra plus
    |03. 04. 2011 - 21:56 |
    naprosto úžasná kára. Bývala už z výroby, ale tohle je bomba. Chviličku jsem váhal, jestli Fuegu jakákoliv změna nebude škodit, ale myslím, že zde se vše zdařilo a výsledek mne fakt poslal do kolen. Takže jen gratuluji a možná kdesi v koutku trošičku závidím. :D coroner.NPc
 
Joomla SEO powered by JoomSEF