Home Old school Škoda 1000MB - Litr a něco
 

 


Škoda 1000MB - Litr a něco Tisk
Pátek, 26. 03. 2010 | Počet zobrazení: 9520
Bookmark and Share

about_tuning_skoda1000Stará auta mají vždy něco do sebe. Ať už jsou to nostalgické vzpomínky těch dříve narozených, nebo kouzlo jednoduchosti, robustnosti a elegance pro ty mladší. Robert Beneš, majitel téhle krásky, patří do té druhé zmiňované skupiny. Na litříku už pracuje přes 7 lety a ve své podstatě ho předělal do posledního šroubku.

Začalo to, jak to bývá u takto starých aut, kompletním rozebráním a zjištěním závad, které způsobil zub času. Nebylo to tak hrozné, jak by se dalo čekat od čtvrt století starého kusu železa. Protože se však už dopředu počítalo s výraznými úpravami a to nejen estetickými, ale také motorovými, podřídilo se tomu všechno. Robert se vzhlédl v okruhové verzi karoserie. Ta předpokládala rozšířit všechny čtyři blatníky, ty zadní dokonce extrémně. Svůj kus parády udělalo i laminátové přední lízátko, které je částečně schovává ručně vyrobený nárazník. V přední masce, nyní už můžu říci chladičové se objevil velký otvor zakrytý tahokovem. Za ním se nalézá náporový chladič, který odděluje od zavazadlového prostoru příčka. Vzduch ohřátý chladičem stoupá vzhůru skrz dva otvory v upravené kapotě zajištěné rychloupínáky. Přední světlomety kryjí stříšky po vzoru VW Brouk. Boční linii výrazně snižují prahové nástavce Rieger Extreme, které plynule navazují na zadní vyboulené blatníky. V nich se objevil další otvor pro lepší cirkulaci vzduchu u agregátu. Přední dveře zdobí chromovaná zpětná zrcátka Sandtler Classic. Ponechaly si oproti zadním i kliky. Zadní partie vozu se už zcela obejde bez nárazníku. Místo něj zde narazíte na příčný nerezový tlumič výfuku a otvor, kterým můžete skrz nerezové tyčky pozorovat motor. Zadní světla jsou sice originální, jsou však částečně lakovaná. Kastle je zabalena do základního červeného odstínu, vylepšeného vrstvou flipflop laku a na závěr přestříkána dvěma vrstvami bezbarvého ochranného laku. Boky obohacuje černý flipflop pruh se žlutým ornamentem.


Protože se v motorovém prostoru ukrývá něco mnohem silnějšího, než je sériový agregát, byly tomuto faktu přizpůsobeny i podvozkové díly. Tíhu odpružení na sobě nesou tlumiče Speedpro spolupracující s pružinami HP Sporting. Výsledná kombinace poslala litříka řádně k zemi. Zcela unikátní jsou rovněž drátěná americká kola Phat Wheel o rozměrech 7x14 palců, doplněné o pneumatiky Falken Sport 195/45 R14. Přední vyztužená náprava pochází z mladšího modelu 130, zadní pochází z Rapidu. O patřičnou deceleraci se starají přední čtyřpístkové brzdiče s chlazenými kotouči Brembo. Zadní náprava je vybavena dvoupístkovými brzdiči z modelu 125.


Když už jsme nakousli ten motor, tak se na něj podíváme trochu důkladněji. Původní litr je už dávno pryč, na jeho místo napochodoval blok převrtaný na obsah 1360 ccm. Množství provedených úprav potvrzuje fakt, že dokáže točit 8.000 otáček za minutu. V tu chvíli mají kola k dispozici rovných 100 koní. Za takového hodnoty může spousta faktorů, jako např.: dva horizontální karburátory Delorto-40 se speciálním sacím potrubím a vzduchovým filtrem KN, závodní svody výfuku, ostrá vačka, leštěné ojnice, odlehčený setrvačník řemenice a ventily, stejně tak snížená hlava válců, tvrdé ventilové pružiny a polokeramická spojka. Agregát je i rovněž slušně zkrášlen pomocí speciálního lakování, chromování a leštění.


Interiér nezůstal v úpravách nikterak pozadu. Horní část očalouněné palubní desky pochází dokonce z moderní Fabie. V ní se usadil otáčkoměr a rychloměrem a dva přídavné budíky, ale také centrální jednotka hifisoustavy Panasonic. Hodně parády nadělají dobové skořepinové sedačky z modelu 130RS, dovybavené bezpečnostními pásy Raceland. Zajímavým prvkem je hlavice řadicí páky ve tvaru pístu. Zadní část kabiny patří hudbě. Je zasazena do černě lakované laminátové zástavby. Nad ní se tyčí nerezový ochranný rám. Hlasitou reprodukci obstará čtveřice třípásmových reproduktorů Audivox a výkonné subwoofery Magnat a Dexon. Sílu berou ze zesilovačů Magnat a Fener. Vše jistí 1F kapacitor Alfatec.
Za ta léta Robert přetvořil svůj litr k nepoznání a rozhodně není u konce s dechem. I na tuto sezónu chystá několik vylepšení, necháme se překvapit.

+/-
Přidat komentář
Jméno:
Email:
Web:
Název:
 
:D:angry::angry-red::evil::idea::love::x:no-comments::ooo::pirate:
:?::(:sleep::););)):0
 
Bezpečnostní kód
Prosím, vložte text z obrázku (anti-SPAM ochrana).
+/- Komentářů(2)
Přidat Nový
  • detailista - detailista
    |31. 05. 2010 - 13:31 |
    pekné autíčko len mi vadia menšie nedostatky čo sa týka interiéru..
  • jarda - skoda1000mb litr a neco
    |02. 01. 2011 - 18:59 |
    fakt hustý autíčko :D :D :D :D :D :D
 
Joomla SEO powered by JoomSEF