Home Old school Škoda 1000MB – Srdcovka
 

 


Škoda 1000MB – Srdcovka Tisk
Středa, 28. 04. 2010 | Počet zobrazení: 9075
Bookmark and Share

1000_about_tuningCo si budeme nalhávat. Pokud se jednou pustíte do úprav, či oprav starého auta, po čase se vám zaryje pod kůži a vy propadnete jeho kouzlu. Cesta zpět už prostě neexistuje. To samé se stalo i Oldřichu Chvalinovi.
Dokonce si zamiloval model Š1000MB natolik, že nezůstalo jen u tohoto konkrétního kousku. Se svým synem už pracuje na dalším projektu. Tisícovku pořídil v roce 2006 od známého a od té doby na ní pořád něco vylepšuje a je to na první pohled vidět. Auto získalo mnohem nižší těžiště a širší rozchod. Úpravy exteriéru by se daly zhodnotit jako decentní, což je rozhodně dobře. Oldschoolová auta nemají moc v lásce výrazné laminátové nástavce. Většinou se drží dobového příslušenství nebo doplňků používaných na závodních verzích svých modelů. Do této skupiny patří i přední karbonový spoiler určený pro model Š100. Přední část vozu tak získal sportovnější vzhled a to i přes zachování spousty nově pochromovaných lišt. Svůj podíl na sportovním nádechu má i odlišné lakování obou kapot. Černá barva je vhodným doplněním původního pískového odstínu. Další změnou jsou kapkovitá zpětná zrcátka Beskyd. Jedinou změnou tvaru prošla karoserie v oblasti zadním lemů blatníků. Díky instalaci širokých kol s extrémně nízkým zálisem (ET), přistoupil Olin k odřezání stávajících lemů. Nahradily je lemy z předních blatníků modernějšího modelu Š100. Kliky dveří zůstaly na svém místě, modernu představují už jen dva prvky, čiré boční blinkry z Favoritu a krátká hliníková anténa. Zadní RZ je připevněna k tahokovu, takže upravený motor nemá problém s dostatečným chlazením. Příčný výfuk je velmi oblíbeným prvkem u úprav tisícovky, zde byl dárcem orgánu litr od Yamahy.


Tahle Škůdka se docela výrazně plazí po zemi. Mohou za to tvrdé sportovní tlumiče s pružinami z okruhové verze, které Olin získal od firmy Speedpro. Celý vůz je snížen o 80 mm a to rovněž díky instalaci poměrně malých 13 palcových kol. Kola Mangels pozná každý a jsou vděčným produktem pro starší vozy, na které se hodí. Tyto konkrétní kousky jsou o velikosti 7x13 s ET 20 vpředu a ET-3 vzadu. Pryž, která je obaluje nosí na svých bocích stejný rozměr 175/50 R13, ovšem různé výrobce. Vpředu se otáčejí Dunlopky, vzadu Pirellky. Nejvíce změn se ovšem událo tam, kde to na první pohled neuvidíte, pokud se tedy nehodláte řádně sehnout. Sice jsem to ještě nezmínil, ale v sekci Oldschool to bude pravidlem, auto bylo samozřejmě před úpravami rozebráno do šroubku, takže se přistoupilo i k výraznějším změnám na brzdové soustavě a nápravách. Ty jsou kompletně složeny z nových dílů, nalakované a rovněž i částečně nachromované. Přední brzdové segmenty pocházejí z modelu Rapid, jsou čtyřpístkové s vnitřně chlazenými kotouči.


V interiéru se Olin vydováděl rozhodně více, než na karoserii. Celý je potažený červenou prošívanou koženkou, prokládanou na výplních dveří černým odstínem. Na palubní desce se objevil i karbonový polep a budíky z modelu 120 GLS. Tříčlenná posádka si hoví v anatomických sedadlech Raceland. Místo zadní lavice se totiž objevila ona třetí do počtu. Kolem ní jsou rozprostřeny hifikomponenty, takže tento pasažér by měl mít rozhodně rád hlasitou hudbu. Zádové svalstvo mu promasíruje dvojice subwooferů Magnat Express 12 a za hlavou mu ječí dvojice třípásmových oválů Magnat Ultra 6900. Ozvučení přední části vozu si vzaly na starosti komponentní Dexony. Centrální mozek nosí na svém panelu hrdě značku Panasonic, konkrétně označení CQ-VD5005N, což značí DVD přehrávač s výsuvným LCD monitorem. Dvoukanálový a čtyřkanálový zesilovač Panasonic krotí dvojice 1F kapacitorů Toxic.


Kapota vzadu skrývá značně upravený motor o obsahu 1107 ccm. Ten je díky spoustě změn vyšponovaný až na výkon 70 koní. K tomuto stádu největší měrou přispěla dvojice karburátorů Jikov 32 BST 21 z modelu MBX, snížená hlava válců o 1,5 mm, závodní nerezové svody výfuku, vzduchový filtr Raceland a ostrá vačka s 280 stupni. O přenos zvýšeného počtu koní na silnici se stará pětistupňová převodovka. Celý motor je nově seskládaný, ale ještě předtím prošel speciálním chemickým čištěním, což je rozhodně na první pohled znát. Spousta doplňků je rovněž vizuálního charakteru. Díly jsou opatřeny lakováním či chromováním a některé se začaly výrazněji blyštět po zásahu leštícího kotouče. Olin motorový prostor, včetně samotného agregátu, rozhodně neodbyl.
Model Š1000MB je prostě věčný a díky Bohu se najde zatím dostatek lidí, kteří vždy nějaký ten kousek uchrání před rzí či lisem. Poděkujme jim za to, protože je vždy krásné vidět takovýto „starý kus železa“.

+/-
Přidat komentář
Jméno:
Email:
Web:
Název:
 
:D:angry::angry-red::evil::idea::love::x:no-comments::ooo::pirate:
:?::(:sleep::););)):0
 
Bezpečnostní kód
Prosím, vložte text z obrázku (anti-SPAM ochrana).
+/- Komentářů(2)
Přidat Nový
  • Kasovo
    |05. 07. 2010 - 17:03 |
    ooo Krasavica..hezky pěkně pane...takhle to má vypadat !!!! :0
  • jarcev - ŠKODA 1000MB SRDCOVKA
    |02. 01. 2011 - 18:52 |
    KRUTÁ kára :D :D :D
 
Joomla SEO powered by JoomSEF