Home rat style Škoda 120 LS – Special Tuning Project
 

 


Škoda 120 LS – Special Tuning Project Tisk
Pondělí, 19. 04. 2010 | Počet zobrazení: 11122
Bookmark and Share

eleso_about_tuningJsou auta, která bez problémů zařadíte do určité skupiny podle druhu úprav, které prodělaly. S některými je to o trochu složitější, no a Škůdka Radka Hykeše je pro „škatulkáře“ doslova noční můrou. A to je dobře. Tuning nemusí přeci jet vždy v zaběhlých kolejích, proč čas od času neodbočit na vedlejší kolej? My jsme se rozhodli zařadit jeho auto do sekce Rat Style i přesto, že on sám říká, že jeho výtvor klasickou krysou rozhodně není, v čemž má pravdu. Výstižnější je pro něj popis Retro, nebo prostě po našem „speciální tuningový projekt“.  Radek není na poli úprav aut rozhodně žádným nováčkem, svou Šáde upravuje už od roku 2001. Na českých tuningových srazech se objevuje ale až poslední dva roky. Do té doby dokázal na zahraničních srazech, především v Německu posbírat přes 70 pohárů. Němci jsou prostě z jeho auta doslova paf. 


Škůdka je v rodině už od roku 1979. V tento pro ní osudný rok si jí z Mototechny jako funglovku přivezl Radkům otec. Na 31 let staré „železo“ je dnes v perfektním stavu. Jak by také ne, když už skoro 10 let dostává tu nejlepší péči. Hned v začátcích čekala na Radka velká generálka. Auto se v podstatě rozložilo na prvočinitele (rozuměj šroubky) a po důkladné revizi opět složilo. Proto vás nepřekvapí nově lakovaný podvozek, nové nápravy, brzdy, prostě všechno. Popis exteriéru zabere asi nejvíce prostoru a proto se do něj pustíme hned. Globální popis by byl v tomto případě na nic a tak se zaměříme na jednotlivé detaily, ale předem upozorňujeme, že se nadá zvládnout popsat všechny drobnosti. To byste tuto recenzi četli na pokračování. Začneme klasickým prvkem, který se objevuje velmi často na tomto modelu a to třídílným předním spoilerem. Vše ostatní už časté rozhodně není. Nebo jste už někdy viděli na stodvacítce kšilty světel z VW Brouka, motorkářskou brašnu, gumovou slepici a tykadla na nárazníku, zrezlé čelo, žlutou přeškrtnutou mlhovku, vybroušený kříž na černé kapotě, ohnuté zátky od piva na ramínkách stěračů, sluneční kšilt opět z Brouka, spoustu „harampádí“ na střeše, které se často obměňuje, vybroušenou šachovnici na dveřích, polepená boční okna samolepkami, zrezlou kapotu motoru s chromovaným nosičem, mlhové světlo ve tvaru kříže, zrezlé plechové tabulky na zástěrkách, nebo hlavu panenky, požírající znak automobilky Opel? Pohromadě určitě ne! A to byl jen malý výčet všech doplňků. Za zmínku stojí ještě dřevěné ližiny na střeše, leštěné hliníkové víčko nádrže nebo moderní zámky s otevíráním pomocí sklopných klíčků. 


Unikátem jsou rovněž i zcela repasovaná kola KN Minoretto o velikosti 5,5x13, nasazená na rozšiřovací podložky o síle 20 mm. Kola oblékají pneumatiky Barum o rozměrech 175/65 R13. O lepší stabilitu při jízdě se starají tlumiče Kayaba se sníženými pružinami Rieger o 35 mm a brzdová soustava dostala up-grade v podobě předních děrovaných kotoučů a destiček Ferodo. Novinkou pro letošní sezónu je částečné lakování podvozku do cihlové základovky. V motorovém prostoru hnízdí klasická dvanáctistovka, žádný agregát z Fáčka, nebo Felicie, prostě klasika. Celý agregát prošel mnoha změnami. Kromě lakování, třeba výměnou ventilového víka za ručně frézované, dodání vzduchového filtr KN, laděných svodů omotaných termopáskou, průhledného víčka rozdělovače atd. Radek dokonce sehnal zcela nový originální úložný box na nářadí.


Interiér prošel opět ne zcela normálními úpravami. Sedadla potažená jutovými pytli na poštu a kávu a zlomená golfová hůl jako řadicí páky to jen dokazují. Tříramenný volant pochází z modelu 1000MB. V kapličce přístrojů na vás koukají „žertovně“ zrcadlově obrácené stupnice budíků a na palubce zase ohrádka na dobové sluňáky vyrobená z drátu a pastička na myši s úlovkem. Mezi sedadla se vešla dokonce i loketní opěrka a středový tunel hostí přídavné budíky, páčky na ovládání mlhovek a vyhřívaného okna. Koberečky zastupují masážní dřevěné korále. Zadní část vozu je přenechána koloběžce s příslušenstvím. Plato zadního okna se chlubí artefakty doby minulé. Jak jinak pojmenovat plastovou žábu, s kterou si hrál každý, komu je dnes přes 30 let, nebo nezapomenutelný pletený klobouček na toaletní papír. Audisoustava se snaží být co nejméně nápadná. Skládá z centrální jednotky Pioneer DEH P77MP, zesilovačů Clarion a Helix, komponentních předních a oválných zadní reproduktorů Helix, včetně subwooferu Hertz.


Jak bylo řečeno na začátku, Radek si dělá svou Šáde podle svého a nenechá se ovlivňovat ostatními a to je dobře. Proč by chtěl někdo stavět auto podle toho, co se líbí ostatním? Když ho nějaká věc omrzí, sundá jí a nahradí jí zase jinou. Proto v základě neexistují aktuální fotografie jeho vozu. Tyto z konce minulé sezóny brzy doplníme nejnovějšími, zachycující další proměnu tohoto „speciálního tuningového projektu“.

+/-
Přidat komentář
Jméno:
Email:
Web:
Název:
 
:D:angry::angry-red::evil::idea::love::x:no-comments::ooo::pirate:
:?::(:sleep::););)):0
 
Bezpečnostní kód
Prosím, vložte text z obrázku (anti-SPAM ochrana).
+/- Komentářů(0)
Přidat Nový
 
Joomla SEO powered by JoomSEF