Home rat style Škoda Favorit - FavoRAT
 

 


Škoda Favorit - FavoRAT Tisk
Pátek, 26. 03. 2010 | Počet zobrazení: 14301
Bookmark and Share

Favorat_about_tuningV minulé sezóně jsme odchytli jen tři auta upravená tak, aby zapadala do této sekce. Přeci jen je tento styl u nás stále zřídka kdy k vidění, ale je jasné, že právě rok 2009 byl průlomový, takže se letos můžete těšit na početnější sestavu aut ve stylu rat, used, rust atd. To jen tak na úvod.

Jako první nám samozřejmě padl na ruku Favorat. Objevil se právě na jaře 2009, kdy jste ho mohli potkávat na tuningových srazech. Majitel s ním ale jezdí i na nákupy, takže se nedá říci, že se jedná o „leštěnku". Výhoda takto upravených aut spočívá v tom, že po příjezdu na sraz na vás nečeká hodinová lešticí procedura, stačí jen vyleštění disků a pneumatik. Favorat už dokonce rok neviděl myčku, nebo houbu se šampónem, interiér je ale opečováván s láskou. Mrkněme se tedy trochu důkladněji na úpravy, kterými prošla tato krysa.

Na úpravách v tomto stylu je zajímavé, že nemají žádná pevná pravidla. Vše záleží jen na konkrétním majiteli, jakou dá autu vizáž. Objevuje se sice několik styčných úprav, které má většina, ale není to pravidlo. Než se začalo „krysit", provedla se kontrola celkového stavu. Skelet auta naštěstí nebyl tolik napaden rzí a motor byl dokonce ve skvělé kondici. Na podvozku se zacelilo několik problematických míst a celý se pokryl ochranným nátěrem Bitumen. Nejslabším místem byly brzdy. Zadní bubny jsou nové, stejně jako čelisti uvnitř, natáhnout se musely i nové bovdeny k ruční brzdě. Přední brzdiče zůstávaly viset, takže brzdily neustále. Nakonec se vyměnil celý přední okruh, včetně kotoučů a brzdových paken, až k hlavnímu brzdovému válci. Teď už bylo auto provozuschopné i na delší vzdálenosti bez obavy, že se cestou něco porouchá.


Přeměna exteriéru se projevuje spíše v detailech. Za dvacet let stání pod širým nebem získal lak odpovídající patinu, spíše by se dalo říci, že krásně zmatovatěl. A protože majitel trochu tíhne i k Rust stylu, vybavil karoserii hned několika pruhy rzi. K jejich docílení mu stačila úhlová bruska, pár náčrtků linií a následné vydatné kropení obnaženého plechu. Pro urychlení procesu byl použit solný roztok. Za pár týdnu byla rez na světě. Nejnáchylnější místa karoserie Favoritu jsou už dílem dlouhodobé nekontrolované rzi. Klasickým místem je okolí bočních blinkrů předních blatníků, spodní růžky dveří, či lem víka kufru. Když už jsme u té rzi, nesmím zapomenout na vyryté nápisy RUST IN PEACE a IN RUST WE TRUST. Napadená je i RZ z amerických motorek, která nese rok výroby Favorata. Následují další detaily, jako žraločí ploutev místo antény, přeškrtnutá přední žlutá mlhovka, skoro upadlá RZ, nárazníky zajištěné umělohmotnými páskami, či krysa visící pod zadním nárazníkem. Jedním z velmi častých doplňků krys jsou zahrádky s harampádím. Zde ovšem nenajdete obvyklé lyže, kufr, nebo poštovní schránku. Majitel se rozhodl o trochu „racingovější" pojetí. Už pruh táhnoucí se přes celé auto to naznačoval. Střešní nosič s náběhovým štítem tedy hostí rezervní dojezdové kolo, německý kanystr z druhé světové války, originální pružiny tlumičů, či sání motoru spolu se svíčkami a přívodními kabely. Novinkou pro letošní sezónu je úprava v novinářském stylu. Černobílé noviny tak pokryly přední masku chladiče, původní prahy a výkroj pro zadní RZ. Noviny jsou zality do bezbarvého laku, ale díky tomu jsou i lehce průhledné. Bylo tak zapotřebí původní povrch pokrýt bílou barvou, aby černá písmenka nezanikla. Na celou toto proceduru padlo kolem 2 litrů bezbarvého laku. Noviny totiž řádně sály. Další přeměnou prošla vnější zpětná zrcátka, která již nejou plastová, ale chromová z modelu 120L. Zrezlé nápisy na bočních oknech také nejsou jen tak k vidění, stejně tak, jako přepis článku vytištěného v časopise Tuning Magazine.


Krysa se vozí na černých plechových discích o rozměru 5,5x13 z Felicie Pick-up. Jsou osazené pneumatikami Barum o šíři 155/65 R13, které doplňují bílé veteránské lemy Atlas. Širší stopu zajišťují leštěné duralové podložky o síle 15 a 20 mm. O odpružení se starají tlumiče Sachs Supertouring spolu s pružinami JOM. Dodatečnou úpravou prošly navíc těhlice přední nápravy a spodní uložení tlumičů. Tím bylo dosaženo výrazného celkového snížení 100 mm vpředu a 80 mm vzadu. Červeně lakovaná železná ližina zase chrání převodovku od silnice vzdálené jen cca 4,5 cm.


Pod narezlou kapotou se schovává klasická jedna trojka. Prošla základními úpravami, do kterých spadá otevřený vzduchový filtr KN s duralovým tepelným krytem, svíčky NGK V-line, stíněné kabely Tesla a přívod studeného vzduchu. Estetické úpravy se dotkly jen samotného agregátu. Ten je lakovaný do černého matu s prvky červené a nakonec přibylo i trochu toho leštění na ventilovém víku. Okolí motoru je záměrně nedotknuté.


Kontrastem oproti exteriéru je interiér. Je kompletně z verze 93. Nejnovětší úpravou jsou sedadla i zadní lavice ze Škody Rapid. Volant a hlavice řadicí páky ze 120ky užovky. Plyšové krysy si našly místo v palubní desce a na platu kufru a o lehké ozvučení se stará letitý CD přehrávač Sony s koaxiálními reproduktory umístěnými v předních dveřích.

+/-
Přidat komentář
Jméno:
Email:
Web:
Název:
 
:D:angry::angry-red::evil::idea::love::x:no-comments::ooo::pirate:
:?::(:sleep::););)):0
 
Bezpečnostní kód
Prosím, vložte text z obrázku (anti-SPAM ochrana).
+/- Komentářů(7)
Přidat Nový
  • Tony V8 - Hustý
    |17. 08. 2010 - 03:53 |
    Dostal sem se na Vaše stránky čirou náhodou o tuning se moc nezajímám ale auta mě berou dost hlavně ty s V8 pod kapotou,ale vaše Raty mě fakt dostaly,doufám že se tady časem ukáže víc takovýchto projektů,protože to má fakt štávu.
  • admin
    |19. 08. 2010 - 14:47 |
    Děkujme. Doufáme, že nám zůstanete věrný. Rat se u nás teprve rozbíhá, ale i tak už máme v zásobě pár dalších projektů. Budeme se také snažit rozšířit sekci Performance, ve které byste si možná také našel nějaké oblíbence.
  • janek - rats
    |25. 08. 2010 - 06:23 |
    Doufám že se zde objeví i několik novějších projektů škody favorit ve stylu rat.Na sraze mě dost zaujal krysák Marka Jackanina.
  • Lukas - Lucas Bertone
    |24. 04. 2011 - 21:13 |
    je to bomba tenhle styl je fakt klasa moc se mi zamlouvá ;)
  • Vapno92 - Tuning Favorita
    |24. 09. 2011 - 07:02 |
    Sám si myslím, že Favoritu neslušia nejaké prehnané moderné tuningy, ale tuning v štýle RAT, CULT alebo retro... Každopádne, sám mám Favorita, sám si ho tak troška upravujem ale hneď som zavrhol tuning nárazníky, elektróny a tak podobne. Najviac sa to obmedzilo na interiér, pôvodné gumové krídlo, svetlá z modelu blackline, úpravu predných svetiel a najviac spravili asi biele originálne disky + biele nápisy na pneu :)
  • mara
    |30. 12. 2011 - 21:49 |
    zdar chtěl sem se zeptat na ty kola + rafky to je normalním černým sprejem ale ta guma mě zajímá stím bilím kruhem na boku to se tak děla nabo to stevy dělaly dík za odp.
  • Honzajs
    |26. 10. 2012 - 19:46 |
    Parada hodne dobry :-) porad jsem obdivoval lestenky ale nikdy auto nedovedl k uplne dokonalosti.....tak jsem zacal stavet rat styl na vw golf 2 a obdiv je na svete jediny co tam bylo drahy je stavitelny podvozek a 13-ky dvoudilna alu kola :-) jinak to je vse da se rict za par stovek :-) a obdiv je zarucen :-)))) vsem rat priznivcum ZDAR. jen tak dal at je nas viiiiiiiic :-))))
 
Joomla SEO powered by JoomSEF