Home show and shine Ford Fiesta - Pergola tuning
 

 


Ford Fiesta - Pergola tuning Tisk
Úterý, 24. 08. 2010 | Počet zobrazení: 6103
Bookmark and Share

Fiesta_about_tuningJak už název napovídá, místo, kde se celá přestavba tohoto vozu odehrála, byla právě pergola. Není to zrovna ideální místo, ale Honza Mašek alias Kesam toho vydrží hodně a nezalekne se ani přívalu sněhu.

V takovýchto podmínkách se málokterý úpravce pustí do takto rozsáhlé přeměny svého vozu a je proto až k neuvěření, jakého výsledku dosáhl. No posuďte sami. Fiestu získal v roce 2006 jako dárek k 21. narozeninám od rodičů. Ze začátku se samozřejmě jednalo jen o takové oťukávání, ale po dvou letech si řekl, že by to chtělo výraznější změnu. Jak si předsevzal, tak také učinil.


Upravenou Fiestu aby jste na tuningovém srazu pohledali. Nebývá totiž příliš středem zájmu úpravců. Přesto se jí Honza snažil vtisknout punc výjimečnosti. Za výraznou změnou vzhledu stojí především přední světlomety určené pro Peugeot 306, které nepostrádají chrom a parkovačky Angel Eyes. Ovšem díky zcela jiným rozměrům oproti sériových světlům to rozhodně nebyla zcela triviální záležitost. Aby vše vypadalo dobře a nenásilně, musela se upravit celá přední část vozu. A to dokonce tak razantně, že přišla o 8 cm své šířky. Pro začlenění světel do přídě bylo nutné změnit i tvar kapoty, blatníků a předního nárazníku, tedy každičkého dílu. Zakoupený laminátový přední nárazník neodpovídal představám úpravce a proto se rozhodl ho změnit. V podstatě vznikl zcela unikátní kousek. To samé platí i o zadním nárazníku. Zde se přeci jen více zahlazovalo než vpředu. Ovšem přibyl výklenek pro RZ, která se odporoučela ze zahlazeného víka kufru. Nástavce prahů mají sice svůj původ v nestárnoucím designu M3. Kapkovitá zrcátka a stříška z modelu XR2i a modré zadní lampy zakončují doplňky karoserie. Ta prošla zahlazením, pryč jsou okapničky, otvor pro anténu na střeše, kliky zadních dveří a zámky těch předních, boční blikry i otěrové lišty. Lemy blatníků povolily pod vytahovačkou o 20 resp. 30 mm a udělaly tak více prostoru pro nová široká kola. Signal Blue je název odstínu a Siestě rozhodně sluší.


Patnácti palcová kola Keskin KT5 o šíři 8 palců jsou v současné době už minulostí. Honza stříkl jejich středy matnou černou a dokonale vyleštil límce. K nastavení správné pozice vůči tlumičům uvnitř a lemům vně dopomohly 10 mm distanční podložky na obou nápravách. Ráfky byly nazuty do japonských pneumatik Toyo 195/45 R15. Jako mezistádium ve volbě kol se Fiesta v současné době vozí na 16“ kopiích A8, ale v řešení jsou už kvalitní kola BBS RM, která ozdobí auto v následující sezóně. Kompletní repasí prošly samozřejmě i brzdy. Vzadu sice zůstaly sériové bubny, ale vpředu se už otáčejí drážkované kotouče ATE. Značná péče se věnovala lakování podvozku. Ten je nastříkán základní černou, ovšem podběhy se chlubí kontrastní bílou. Ta se spolu s modrým odstínem karoserie usadila na obou zcela repasovaných nápravách i sportovním podvozku Supersport s pevných snížením 60 mm na obou nápravách.
Pod kapotou je ukrývá očištěný agregát o obsahu 1.3 litru s novým sáním a vzduchovým filtrem Eufab a je osezen do bílého motorového prostoru se spoustou chromovaných a leštěných krytů, či víček provozních kapalin. Bílý odstín dostala i spodní strana kapoty a koženkový přelek autobaterie s jediným logem automobilky.


Z černé, rovnou do bíle se převlékl celý interiér. Sekunduje mu přitom i modrá, která je zde ovšem v menšině. Koženka se uvelebila hlavně na sedadlech a obkladech dveří, stropu, ale i v bývalém zavazadlovém prostoru, který přenechal svůj původní prostor k využití hifi zástavě. Lakování plastů v interiéru je velmi oblíbené, ale pustit se do celé palubní desky je vždy odvaha. A čeká vás nekonečná práce s brusným papírem, plničem a barvou. Následná instalace nalakovaných dílů také není procházka růžovým sadem. I chrom má zde své zastoupení. Na volantu Isotta, mřížkách topení a jeho ovládačích. Nechybí sladěná základní tuningová trojka hliníkové pedály, řadička a madlo ruční brzdy. Původní kapsy v předních dveřích nahradily na míru vyrobené doorboardy. Ty ukrývají basovou část komponentů Power bass S-6C s výhybkami. Výškové reproduktory se uvelebily v trojúhelníčcích zpětných zrcátek. Za mozek sestavy byla zvolena jednotka Pioneer DEH-P5700MP, která posílá signál ještě do zadních oválů Power bass S693 a hlavně subwooferu Magnat 300 Ultra bass. Signál je ovšem ještě před tím zesílen čtyřkanálem Mac Audio Atac 4700 a dvoukanálem Spectron SP-A2100. Ukrytý 1F kapacitor Dietz hlídá výkonové špičky.


Honza má už v plánu další rozsáhlejší přestavbu. Laminátové nárazníky hodlá vyměnit za plastové z modelu Futura, interiér dostane více modré alcantry, která se uvelebí na sedadlech a i strop dozná změn. Takže se v příštím roce těšte na další recenzi, protože auto bude v podstatě úplně nové.

+/-
Přidat komentář
Jméno:
Email:
Web:
Název:
 
:D:angry::angry-red::evil::idea::love::x:no-comments::ooo::pirate:
:?::(:sleep::););)):0
 
Bezpečnostní kód
Prosím, vložte text z obrázku (anti-SPAM ochrana).
+/- Komentářů(0)
Přidat Nový
 
Joomla SEO powered by JoomSEF