Home show and shine Ford Sierra - Sirrka
 

 


Ford Sierra - Sirrka Tisk
Pátek, 03. 09. 2010 | Počet zobrazení: 6652
Bookmark and Share

Sierra_about_tuningDo třetice všeho dobrého. Chvalinovi jsou prostě tuningový klan. Už jsme vám představili Š1000 i Velorexe, teď je řada na Sierrě, která uzavírá tuto trilogii.

Sierra nepatří mezi neupravovanější auta u nás, to jí ale právě dodává na jedinečnosti. A pokud si s ní někdo vyhraje, jako právě Jirka, na tuningovém sraze jí rozhodně nepřehlédnete. Jirka jí objevil v Německu a nebyla zrovna v nejlepším stavu. Zašlá a se zadřeným motorem, to nevypadalo na nejideálnější volbu. Jirka to ale viděl jinak. Tuningové úpravy na sebe nenechaly dlouho čekat, hned jak se podařilo auto zprovoznit. 3 roky úprav a výsledek vidíte před sebou.
Exteriérové změny nejvíce poznamenal bodykit firmy Inferno Tuning, který se skládá z předního a zadního nárazníku a nástavců prahů. Modernějšího vzhledu bylo dosaženo i lehkým zahlazením karoserie, hlavně na bocích a víku kufru. Zmizely otěrové lišty, zámek a stěrač s ostřikovačem zadního okna. Přední světla s bílými blinkry a kouřové lampy dodal Bosh. Lemy blatníků zůstaly v původním tvaru a dokázaly pohltit 9 palců široké a řádně vyleštěné Borbety model A. Na nich jsou nataženy japonské pneumatiky Toyo T1-R o tuningovém rozměru 215/40 R16. Světlá výška vozu přišla o 40 mm díky instalaci podvozkového kitu s pevným snížením. Up-grade brzdové soustavy vymyslel Jirka velmi chytře. Místo složitého shánění jednotlivých tuningových brzdových komponentů, nainstaloval na obě nápravy celou sadu ze šestiválcového modelu 2.8i. Z tohoto modelu pochází i poloosy a zadní ramena, ve kterých se usídlily tužší silentbloky od firmy Powerflex. Navýšení výkonu motoru tak už nic nebránilo. Před samotnou zástavbou prošly nápravy ještě dodatečným lakováním červeným komaxitem.


Pod kapotou se sice neukrývá agregát Cosworth, ale i podélně uložený dvoulitrový čtyřválec o sériovém výkonu 120 koní, který je přenášen na zadní nápravu, není k zahození. Přesný výkon po provedených úpravách sice není znám, ale nějaký ten koník určitě přibyl. Rozhodně se jedná o zábavnou kombinaci. Nastoupily totiž hardwarové úpravy v podobě instalace otevřeného vzduchového filtru JOM s novým sacím potrubím, laděných svodů, odstranění středového tlumiče a montáže optimalizovaného koncového dílu. Motorový prostor není nijak zadeklován, jak je tomu obvyklé u moderních aut. Tím víc práce pro Jirku. Musel všechny hadice schovat do červených flexo opletů. Na řadu přišlo i oblíbené leštění. Za oběť mu padlo sání, napínací kladka, alternátor a benzínová lišta. Do chromu se oblékly misky tlumičů, mechanismus stěračů a nádobky provozních kapalin.


Rudý odstín interiéru září už z daleka a je vhodným kontrastem k černé karoserii. Kapličku přístrojů a spodní polovinu přístrojové desky spolu se středovým tunelem pokryl červený lak. Ten je doplněn flockem. Zaujal místo na obkladech dveří, sloupcích a hlavně na celé stropnici. Posledním použitým materiálem je koženka, která pokryla celou zástavbu hifiaparatury v zavazadlovém prostoru, vkládané koberečky a zadní sedadla. Ta se přizpůsobila vzhledem k novým anatomickým sedákům Netami doplněných o pásy Schroth. Detaily hrají při tuningových úpravách rovněž důležitou roli. U Sierry jsou to například bílé polepy přístrojů s červeným podsvícením. Designovou basu s nimi drží i trojice přídavných budíků hlídající provozní teploty a tlak v agregátu, nebo chromovaný volant F1 spolu s řadičkou a hliníkové pedály Sparco.


Co by to bylo za vytuněné auto, kdyby zde chyběla pořádná hifiaparatura. Centrální DVD jednotka od Sony, nad kterou se uvelebil vyjížděcí monitor, je základ této zástavby. Přední komponentní reproduktory Impulse s přiznanými výhybkami obsadily klasické místo ve dveřích a zadní ovály Dexon zase upravené plato kufru, která jsou nyní části basové ozvučnice. Ta vytváří patřičnou litráž pro dvojici subwooferů Kenwood. O přísun energie pro reproduktory se stará dvojice zesilovačů Panasonic. Vše hlídá 1F kapacitor Toxic. Závěr patří dvojici monitorů umístěných v zadních hlavových opěrkách.

+/-
Přidat komentář
Jméno:
Email:
Web:
Název:
 
:D:angry::angry-red::evil::idea::love::x:no-comments::ooo::pirate:
:?::(:sleep::););)):0
 
Bezpečnostní kód
Prosím, vložte text z obrázku (anti-SPAM ochrana).
+/- Komentářů(0)
Přidat Nový
 
Joomla SEO powered by JoomSEF