Home show and shine Škoda Felicia - Ice Kiss
 

 


Škoda Felicia - Ice Kiss Tisk
Čtvrtek, 17. 02. 2011 | Počet zobrazení: 11821
Bookmark and Share

ice_kiss_about_tuningPokud jste ještě neměli možnost si prohlédnout Felicii Štěpána Domoráda, nabízíme vám jí právě nyní. Tohle auto je kompletně předěláno a úprav je zde nespočet, takže se připravte na trochu delší textík.

Všechny úpravy samozřejmě Štěpán nemohl stihnout na pár měsíců, na autě maká už 5 let. Ovšem poslední proměna na sebe přitáhla nejvíce pozornosti nejen tuningových nadšenců. Štěpán změnil snad všechno co se dalo a rukama mu prošel doslova každičký šroubek, čehož si při důkladnější obhlídce auta rozhodně všimnete. Jeho předchozí úpravy na exteriéru se spíš nesly v duchu instalace spoilerů, ty nové jsou o poznání propracovanější. Výrazněji se totiž zapracovalo i na samotné karoserii. Kapota narostla díky decentnímu zamračení, maska chladiče postrádá znak automobilky a střecha otvor po anténě. Nejvíce zasaženy jsou ovšem blatníky, přední navíc se zavařenými bočními blinkry. Jejich lemy si sice zachovaly svou hranu, ale rozrostly na každé straně o plných 30 mm, čehož bylo dosaženo rozřezáním, vložením plechu a opětovným svařením. Díky této technice se dokonce podařilo snížit výkroj v předních blatnících o 25 mm. A proč to? Nebylo třeba provést výrazné snížení, aby se dosáhlo žádaného výsledku: pneumatika se výrazně přiblížila lemu a auto vypadá nižší než ve skutečnosti je. Důvodem je bydliště majitele a příjezdová cesta ke garáži. V Rokytnici nad Jizerou nejsou zkrátka podmínky pro snížená auta příliš ideální... Klasickou úpravou na Feliciích se stalo zahlazení pátých dveří, ne všichni ale dokáží tuto změnu provést důkladně, tak aby horizontální i vertikální rádius pokračoval i v místě bývalého výkroje pro RZ. Štěpán to zvládl na jedničku. Boční dveře si ponechaly všechny kliky i zámky, zde se jen lakovalo. Jednoduché to nebylo ani se zakoupenými nárazníky. Tak dlouho se upravovaly, až z nich v podstatě vznikly úplně nové produkty, které se vyznačují především hladkými plochami. Nástavce prahů si ale jeden prolis neodpustily. Poslední změnou prošla vnější zpětná zrcátka ve tvaru kapek, která svým koženkovým potahem prozrazují jaký materiál ovládl interiér. Celý vnějšek vozu je zabalen do světle modrého pastelového odstínu ze vzorníku automobilky Lancia, což se dá považovat za velmi nezvyklou volbu. Jak vidíte, karoserie prodělala spoustu změn.


Ne jinak tomu je i u podvozku, potažmo kol. Lemy blatníků byly původně tvarovány pro zcela jiná kola o rozdílném rozměru, než jsou ta na fotkách. Štěpán totiž jednoho dne narazil na inzerát na kola Billet Specialties GTP 53 o rozměrech 8x16 a 9,5x16 a okamžitě se do nich zamiloval. Bohužel nebyla v nejlepším stavu, to ho ale neodradilo. Po pár dnech usilovné práce vypadala zase jako nová. V pneuservisu z něj měli velkou radost, když je požádal, aby mu na ně nazuli pneumatiky GoodYear F1 o velikosti 195/45 a 215/40. Auto je sníženo pomocí osvědčeného tlumičového setu českého výrobce HP Sporting (verze Tuning) o 40 mm na obou nápravách. Že jste hádali více? Pro lepší chování vozu a hlavně kvůli instalaci těžšího motoru byl navíc domontován přední stabilizátor. Vpředu se objevily děrované kotouče Zimmermann doplněné o destičky Ferodo DS Performance. Rozchod zadních kol je rozšířen ještě o 20 mm podložky. Bílý odstín pokryl třemeny brzd, bubny a podběhy, netradičně žluté jsou nápravy, těhlice, ramena, tlumiče a stabilizátor a modře jsou lakovány pružiny, brzdové destičky a krycí plechy pod motorem.


A jsme u motoru. Když se řekne Felicia, každý si hned představí agregát o obsahu 1,3 litru, jehož konstrukce se v podstatě nezměnila od modelu Š1000. Jenže Štěpán tento motor vyndat a prostor osadil jedna šestkou od VW, která byla jako další varianta nabízené motorizace. Obsah byl tak navýšen o 3 deci. Na brzdě teď Felicie předvedla výkon 100 koní a 145 Nm, samozřejmě díky několika úpravám. Jednak to jsou laděné svody, ty se podílely výrazným dílem, pak ostrá vačka, snížená a upravená hlava válců, dále klasický chiptuning, otevřený vzduchový filtr K&N a odstraněný katalyzátor spolu se středním tlumičem. Rychleji do otáček se chce motoru díky odlehčenému setrváku a o spálení směsi beze zbytku se starají svíčky Brisk Platinum. Ani na vzhled se nezapomnělo. Bílý lak pokryl celý motorový prostor, vnitřní stranu kapoty, blok agregátu, převodovku, plasty i víčka nádobek provozních kapalin. S leštěním začal Štěpán při úpravě kol a tak sáhl i po víku ventilů, motorku a mechanismu stěračů, držáku nádobky na ostřikovače a po rozpěrné tyči předních tlumičů.


Štěpán předvedl, jak se dá vylepšit šedivý a neútulný interiér Škody Felicie v plné síle. Vše je zahaleno do čistě bílé, kterou doplňují chromové detaily připomínající ledové krápníky. Zevnitř je to prostě úplně jiné auto, i když svými tvary se změnilo jen nepatrně. Všechny plasty, o celkovém počtu 80 kusů, prošly důkladným odstraněním struktury, několikerým obroušením plniče a finálním lakem, včetně závěrečného leštění. Toto trýznění Štěpánových rukou trvalo celých 200 hodin. Výsledkem byly dokonale pasující nádherné plastové díly a odstranění většiny kůže z prstů úpravce. Palubní deska přišla o několik prolisů, spár a výdechů. To samé platí i o středovém tunelu nebo třeba zadních C-sloupcích, kde už nenajdete uchycení bezpečnostních pásů, které jsou předělány na spodní vedení. Obklady dveří byly po svém obvodu zbroušeny o 2 mm, aby nenabyly o nový potah koženkou a šly opět bez problémů nacvaknout zpět. Další unikátní proměnou prošla sedadla. Ta přední z limitované edice s integrovanými hlavovými opěrkami mají zcela nový, mnohem anatomičtější tvar. Na původní kostru byly navařeny profily z plechu, molitany prořezány a nastaveny molitanovou drtí. Bílá stropnice vystlaná vatelínem se díky uchycení pomocí cca 60 knoflíků tváří jako obláčky. Podlaha je naopak pěkně hladká, bez jakéhokoliv zvrásnění. To díky černé kožence podlepené molitanem. U očalounění podlahy bych se ještě rád zastavil. V drtivé většině případů se prostě nový koberec tak nějak poskládá na zem a hotovo. Štěpán ale posunul na zcela jiný level i tyto úpravy. Podlaha je sešita z několika dílů, včetně prošívání. Jaké úsilí věnoval této části interiéru je nejvíce patrné na kaskádě u nohou pasažérů vzadu. Péče byla věnována takovým detailům, jako je zahlazení výrobních kódů na zpětném zrcátku. Neobvyklým doplňkem jsou nášlapy pedálů, které jsou vyrobeny z nerezového bubnu pračky, naopak klasikou jsou chromové kličky oken od JOMu.


Tuhle Felicii nejen že nepřehlédnete, ale také rozhodně nepřeslechnete. Zabudovaná hifiaparatura zabrala celý zavazadlový prostor i plato. Všemu velí čelní jednotka Pioneer DEH-P5900MP, nově zapuštěné komponentní reproduktory Magnat Classic 216 našly své místo v doorbordech a trojúhelnících vnějších zpětných zrcátek. Ovály ze stejné řady Classic model 694 se starají o ozvučení zadní části vozu. Stejného výrobce má i dvojice zesilovačů Tribal X Four. Subwoofery nesou značku Magnat Subtech 230. Nezapomnělo se ani na 5F kapacitor Dietz. Celé auto je vytlumeno hmotou Vibraflex 25 a to včetně stropu, podlahy, dveří i C-sloupků. Spotřebovalo se jí rovných 50 kg a zabralo to cca 50 hodin. Proto i při plné zátěži auto nedrnčí a nerachtá, jen příjemně duní.

+/-
Přidat komentář
Jméno:
Email:
Web:
Název:
 
:D:angry::angry-red::evil::idea::love::x:no-comments::ooo::pirate:
:?::(:sleep::););)):0
 
Bezpečnostní kód
Prosím, vložte text z obrázku (anti-SPAM ochrana).
+/- Komentářů(2)
Přidat Nový
  • Adam
    |13. 03. 2013 - 11:19 |
    Pěkně vymazlená kára trochu doladit tu 1.3 MPI pod kapotou nebo 1.6 ;)
  • Martin
    |29. 12. 2013 - 18:29 |
    Pěkná kára
 
Joomla SEO powered by JoomSEF