Home show and shine Vé šestka
 

 


Vé šestka Tisk
Neděle, 27. 02. 2011 | Počet zobrazení: 6038
Bookmark and Share

vectra_V6_about_tuningVectra nikdy nepatřila do hlavního proudu jako Passat, Octavia nebo Mondeo. Ovšem i tak si pro své majitele připravila několik verzí, které bylo radost řídit. A jednou z nich byl i model se šestiválcem pod kapotou.

 


Automobilka Opel nemusela tento agregát vyrábět od začátku, prostě si ho půjčila z větší sestřičky Omegy. Dva a půl litru mělo v sériové podobě 170 koní a 227 Nm, což postačovalo k velmi svižné jízdě. Narazit po těch letech na zachovalou Vectru a navíc s touto motorizací je asi tak pravděpodobné, jako uvidět nějakou Felicii bez zrezlých dveří kufru – skoro nemožné. Současný majitel Jaroslav ovšem jednu takovou našel v jednom autobazaru. Vypadala nadmíru zachovale, nikde ani známky po rzi – prostě dokonalý kousek. No tušíte správně, jeden háček tu byl. Měla poničenou převodovku a zadřený motor. Proto hned každého zájemce odradila. Jenže Jaroslava ne. Prostě vymění motor a převodovku a bude mít moc pěkné auto.


Čtyři po sobě jdoucí zimy se na autě tvrdě pracovalo. Převodovka je použita z modernější Vectry B f25, motor ze zmiňované Omegy B x25. Plán byl tedy splněn. Jenže úpravci to bylo málo a tak začal vymýšlet, jak by ještě více auto zatraktivnil. A tohle je výsledek jeho snažení. Přední nárazník je věrnou kopií Lotusu Omega (anglická verze) s originální gumovou lištou. Zadní nárazník a plastové nástavce prahů pocházejí z verze 2000 16v. Plasty bychom měli. Klempíř se ale taky pěkně zapotil. Došlo na rozšíření lemů blatníků, prodloužení kapoty, zahlazení drážek ve dveřích, instalace klik z modelu B nebo zahlazení víka kufru s novým prostorem pro RZ. Velice vkusně zakomponovaným prvkem jsou zpětná zrcátka z béčkové Vectry. Zlatou perleť ze vzorníku automobilky Chrysler, kterou chrání 7 litrů bezbarvého laku s barevnými třpytkami opravdu nepřehlédnete. Aby Jaroslav dodal autu ještě větší punc originality, nahradil stávající znaky Opel anglickým Vauxhallem.


Udělat ze sedanu sportovce dá trochu práce. Stačilo jí ovšem jen výrazně snížit a rozšířit rozchod náprav. Stavitelný podvozek HR šel nejníže, jak se dalo. Výsledek -80 a -100 mm. Leštěné vícedílné ráfky O.Z. Futur i za ta léta udělají hodně parády hlavně díky své šíři 9 a 9,5 palce a marně se snaží schovat v blatnících. Ani průměr 17 palců jim to rozhodně neulehčuje. Úpravce zvolil pneumatiky 215/35 a 215/40 R17. Všechny podvozkové díly jsou opískované a nastříkané.


Motorový prostor je samotným agregátem doslova přecpaný. Jak by také ne, šestiválec napříč toho místa prostě trochu zabere. Vše je tip-ťop. Plastový kryt motoru a baterie pokryl černý odstín, stejně jako celý motorový prostor. Ovšem pravým karbonem je pokryta kapota, nádobky provozních kapalin a karbonové je dokonce sání k alternátoru a mezi námi, vypadá úžasně. Leštěním prošlo sání a sahara. Vzduchový filtr JR se ukrývá pod nerezovým krytem s logem, jak jinak, než Vauxhall. Nezapomnělo se ani na chromování – řemenice, vačková kola, některé držáky, zámky dveří, krytky všech víček provozních kapalin. Vše dovršuje zhruba 40 šroubů.


Interiér je rovněž netradičně ztvárněn. Část plastů interiéru je pokryto bílým lakem, doplněným modrou perletí, zbytek pokryla černá a krémová kůže. Hodně parády udělají přední sedadla z Mitsubishi Lancer Evo 8, které krásně obemknout řidiče i spolujezdce. Zadní lavice prošla nečalouněním a má ve svém středu opět vyšité logo Vauxhall. Nechybí ani tříramenný kožený volant a hlavice řadicí páky.

+/-
Přidat komentář
Jméno:
Email:
Web:
Název:
 
:D:angry::angry-red::evil::idea::love::x:no-comments::ooo::pirate:
:?::(:sleep::););)):0
 
Bezpečnostní kód
Prosím, vložte text z obrázku (anti-SPAM ochrana).
+/- Komentářů(0)
Přidat Nový
 
Joomla SEO powered by JoomSEF