Home show and shine VW Lupo - Lupino
 

 


VW Lupo - Lupino Tisk
Neděle, 05. 12. 2010 | Počet zobrazení: 7405
Bookmark and Share

Lupo_about_tuningSice se nejedná o nějakou novinku, ale Lupo Karla Trachty tu představené prostě mít musíme. Patří totiž ke špičce naší české tuningové scény. Promyšlenost, kvalita zpracování a ladnost z auta prostě čiší proudem.
Lupo se stalo pro Karla srdeční záležitostí a trvalo pět let, než spatřilo světlo světa v takovém stavu, tak jak si představoval. Dalo by se bez nadsázky říci, že je to výkladní skříň jeho dovedností – a umí toho opravdu hodně. Karel není zastáncem nějaké brutální extravagance a proto nepřekvapí, že exteriér vypadá tak jak vypadá.
Přední nárazník je spojen s chladičovou maskou a blinkry se přesunuly na původní místo mlhovek. Nasávací otvor v nárazníku je vyplněn černým tahokovem s velkými oky, které doplňuje nenápadný znáček Audi. Díky odstranění světel se lehce pozměnil i tvar kapoty. I když to na první pohled nevypadá, blatníky narostly do šíře o plných 20 mm. Zcela jednoduchý design mají i laminátové nástavce prahů. Boční partie obzvláštňuje trojice doplňků. Jednak jsou to chromovaná zpětná zrcátka z Talbota ve stylu Cult, chromované víčko nádrže z nejnovějšího Audi TT a hlavně vnější kliky, které pocházejí rovněž z Audi TT. Ty ovšem pocházejí z interiéru Audiny. Novátorské a originální. Zadní, zcela hladká část si vypůjčila dveře ze sesterského Seatu Arosa a nárazník podstoupil Botox. Tím pádem na něm nenajdete žádné vrásky v podobě prolisů. Ojedinělá, avšak sériová, je úprava střechy, dělající z auta malé polocabrio.


Se světlou výškou, kterou můžete obdivovat na fotografiích by v kombinaci s pevným podvozkem by bylo cestování docela utrpění. Proto má tohle auta má vzduchový podvozek. Žádný kit se ale na Lupo nevyrábí a tak se Karel pustil do výroby vlastního systému. A popravdě řečeno, dal mu hodně zabrat. Nainstalovat docela rozměrné zařízení do tohohle cvrčka byl skoro nadlidský úkol. Skončilo to u kompletního předělání zadní nápravy, což už je docela extrém. Po překonání těchto záludností se podvozek může chlubit ovládáním každé nápravy zvlášť. Pokud se Lupo na svém vzducháči zvedne, můžete obdivovat jinak skryté lakované podběhy, doplněné pinstripingem. Ke zvolenému stylu úprav se skvěle hodí legendární ráfky BBS model RM 012 o rozměrech 7x15 a 8x15 s pneumatikani Nankang o velikosti 185/45 R15. Ráfky jsou po kompletní renovaci, užívají si leštěného límce a chromových pokliček se znakem BBS.


Motorový prostor v sobě ukrývá 16V čtrnáctistovku s výkonem 100 koní, která dokáže s malým autíčkem pěkně zahýbat. Na karbonové díly v motoru jsme si už zvykli, ale po otevření krátké kapoty uvidíte především tento materiál. Kam oko dohlédne, všude samý karbon. Objevil se dokonce i na vrchní části nádobky na chladící kapalinu. Vše je Karlem vyrobeno na míru a mohu vám ze zkušenosti říci, že to musela být neskutečná piplačka. Asi bych měl spíš napsat, co v karbonu není, tím bych si značně zjednodušil práci. Nebudu ale tak líný. Takže začněme: karbonem se skví kryt chladičové masky, rozměrné víko motoru, kryt baterie a nádobky kapaliny do vstřikovačů a dokonce i úchyt tlumičů. Dalším výrazným prvkem úprav motoru je pochromování. Všechny šroubky, sponky, držáky a víčka se lesknou jak o život. Stejně tak i ramínka stěračů a jejich motorek. Sem tam se objeví i nějaká ta pochromovaná kostka. Zámek kapoty už ani nezmiňuji. Prostě opět je vše dotaženo do detailu.

Interiér je dotažený do posledního puntíku a se sérií už nemá nic společného. Podle provedených změn by se spíše zdálo, že sedíte v nějakém malém Audi. Připomíná to hned několik detailů. Jednak volant, řadička s kulisou, středový tunel, pedály i výrazná přihrádka nad rádiem. Kožená sedadla svým designem připomínají ty z modelu A8. Podle Karla má být vše s nádechem Oldschool, což potvrzují i výšivky na opěradlech. Tady budete hledat chybičky hodně těžko. Kombinace metrů kůže a chromových doplňků vždy funguje. Galvanizací prošly otočné přepínače topení, všechna madla sedadel, dokonce i původně červená tlačítka pásů nebyla ušetřena a dále pak páčky u volantu nebo madlo otevírání kapoty. Třešničkou na dortu jsou konce táhel dveří s logem VW.

Pořádnou hifiaparaturu do tohohle cvrčka prostě nedostanete. Po instalaci komponentů vzduchového podvozku pod hifi zástavbou zbylo místo jen na přehrávač Kenwood KDC 707, přední komponenty Axton, zesilovač JBL, basák ESP a kapacitor. I tak se sem tyto díly vešli jen taktak. Je zřejmé, že Karel pojal projekt „Lupino“ jako výzvu, stovky hodin strávených nad jeho realizací jsou vidět v každém detailu a výsledek stojí za vynaloženou námahu.

+/-
Přidat komentář
Jméno:
Email:
Web:
Název:
 
:D:angry::angry-red::evil::idea::love::x:no-comments::ooo::pirate:
:?::(:sleep::););)):0
 
Bezpečnostní kód
Prosím, vložte text z obrázku (anti-SPAM ochrana).
+/- Komentářů(0)
Přidat Nový
 
Joomla SEO powered by JoomSEF